Lageret sender varer som normalt

Handelsbetingelser

Opdateret 30 / 03 – 2019

Generelle oplysninger

Roba.dk
Kliplev Søndergade 10,
6200 Aabenraa
Telefon: 61136200 

Telefontid Mandag, Onsdag og Fredag Kl 09.00 – 12.00 
Email: kundeservice@roba.dk

Selskabets CVR-nr.: 36714948

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop fratrukket den oprindelige fragt vedr. første fremsendelse. 
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Har du fortrudt dit køb skal du informere roba.dk og afsende returvaren senest 14 dage efter Modtagelsen.. Meddelelsen skal gives pr. mail på kundeservice@roba.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret samt information om faktura / ordre nr. der ønskes returneres. Kopi af faktura / ordre skal vedlægges i forsendelsen  

Sendes til:

Roba
Kliplev Søndergade 10

6200 Aabenraa
Danmark

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse eller ikke afhente varen – her vil et køb ikke kunne refunderes

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Du bryder plomberingen på vare pakket i blisterpak m.m.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har modtaget varen og meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra modtagelse til varen leveres hos roba.dk. Skulle varen ankomme beskadiget hos roba.dk kan betaling ikke tilbageføres.

 

Der må ikke anvendes Der må ikke anvendes Gaffatape, farvet pakketape  eller lignende til at genforsegle vore emballager for returnering. Disse typer tape vil beskadige emballagen i en sådan grad at varen ikke længere kan gensælges. Og der vil herfor ikke kunne foretages en refundering. Anvend kun alm Transparent pakke tape til genforsegling af din returvare.

 

Og der vil herfor ikke længere kunne fortages en refundering af varen.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post / GLS. Udgifterne for returnering af disse varer afholdes af køber. Bemærk returneringen skal ske til roba.dk, Klipev Søndergade 10, 6200 Aabenraa. Der kan ikke returneres til afhentning i pakkeshop. Dvs. varen skal fysisk ankomme til roba.dk Lager/varemodtagelse.  

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

  

Transportskade

Skulle uheldet være ude og der er opstået en transportskade på din vare, Kan du formentlig se på emballagen, at varen muligvis kan være skadet, så kan du bede fragtmanden, postbuddet eller pakkeshoppen om at notere, at emballagen er skadet. Er varen skadet skal dette omgående informeres til roba.dk, indenfor 2-3 hverdage  efter modtagelsen eller afhentningen af produktet. Kontroller derfor varen straks ved ankomst for transportskader, inden du accepterer modtagelse. Ved accept for modtagelse, hæfter du selv for evt. senere opdagede Transportskader. Transportskade skal foto dokumenteres med billeder af beskadiget vare og beskadiget 

kasse/æske både udvendigt og indvendig, samt billede af kassen hvor påmonteret transport label kan ses. Uden denne dokumentation kan transportskader ikke accepteres eller refunderes. Som regel er transportskader kosmetiske/optiske og ikke går ikke udover varens egentlige funktion – ved optiske skader forbeholder roba.dk sig retten til efter vurdering af skaden at yde en rabat i stedet for ombytning af varen.  

 

Tilbagebetaling/Refundering

Hvis du fortryder dit køb, tilbage betaler vi købsbeløbet, fratrukket den oprindelige fragt for fremsendingen af varen. I tilfælde af en værdiforringelse af varen, hæfter køber for denne, hvilket bliver fratrukket det oprindelige købs beløb. Bemærk at den oprindelige fragt på Outdoor og specielt tunge produkter kan variere fra DKK 187,50 helt op til DKK ca. 1.500,00 for de tungeste outdoor produkter, der fratrækkes i refunderings beløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen. Bemærk at vi ikke dækker ekstra leveringsomkostninger, som følge af en anden leveringsform udover den billigste, tilbudte standardlevering. Vi refunderer betalingen uden unødige forsinkelse og senest 14 dage fra vi har registreret din returnering. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget returvaren.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

ROBA.DK
Kliplev Søndergade 10

6200 Aabenraa
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse

Priser

Hos Roba tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Alle priser er inklusive moms og andre afgifter.

Betaling

Roba modtager betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Husk at gemme din faktura / kvittering, da den skal bruges til en evt. Reklamations sag

Levering

Forsendelse og levering i Danmark – Levering sker med GLS, Post Nord eller Danske fragtmænd. Mange outdoor og Hailo produkter leveres med Danske fragtmænd direkte til faktureringsadressen. Ved afgivelse af bestilling af disse produkter accepteres samtidigt at Danske fragtmænd må stille varen uden ansvar. 

Ved bestilling af enhver vare, har Roba ret til at ændre transportøren af forsendelsen til den mest hensigtsmæssige mulighed.

Levering sker med GLS/DHL/Post Nord mfl. Ved køb over kr. 499,- leverer ROBA.DK dine varer fragtfrit – under 499 koster det dog fra kr. 49,-.

Dog ved ekstra tunge forsendelser vil der blive opkrævet et ekstra gebyr for fragten. 

Pakker der kan sendes til nærmeste pakkeshop, eller adresse. (oplyst ved bestilling)

Levering sker normalt indenfor 1-3 hverdage (lidt længere tid, hvis varen ikke er på lager eller er dropshipment).

Hvis ordren nægtes modtagelse eller der er oplyst en mangelfuld adresse at modtageren ikke står skrevet på postkassen/ døren. Eller ikke afhentes, kan købs beløbet ikke returneres.

Ved fejl eller mangler ved leveringen, skal vi opfordre dig til at kontakte ROBA.DK inden 3 hverdage.

DIMENSIONER

Alle vægt angivelser samt dimensioner er anført som ca. angivelser og der kan være afvigelser fra forsendelsesvægten og varens reele vægt / volume

Reklamationsret / FEjl og Mangler

Der gives reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” (max 8 dage efter du har modtaget varen og tjekket varen) og inden varen tages i brug. Roba vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Er en vare først tages i brug kan den ikke længere returneres/refunderes, da den ikke længere vil være egnet til gensalg. En vare skal returneres med alle indpakninger og labels intakt således at den er egnet til gensalg.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

ROBA.DK
Kliplev Søndergade 10

6200 Aabenraa
Danmark

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. 
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Har du fortrudt dit køb skal informere roba.dk senest 14 dage efter Modtagelsen og returnere forsendelsen umiddelbart efter. Meddelelsen skal gives pr. mail på kundeservice@roba.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret samt information om faktura / ordre nr. der ønskes returneres. Kopi af faktura / ordre skal vedlægges i forsendelsen  

Sendes til:

Roba
Kliplev Søndergade 10

6200 Aabenraa
Danmark

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse eller ikke afhente varen – her vil et køb ikke kunne refunderes

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Du bryder plomberingen på vare pakket i blisterpak m.m.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra modtagelse til varen leveres hos roba.dk. Skulle varen ankomme beskadiget, brugt, med mangelfuld emballering, eller manglende indpakninger, labels etc. hos roba,dk. Vil varen anses for brugt og ikke længere egnet til gensalg og refundering kan herfor ikke længere tilbageføres.

 

Der må ikke anvendes Gaffatape, farvet pakketape  eller lignende til at genforsegle vore emballager for returnering. Disse typer tape vil beskadige emballagen i en sådan grad at varen ikke længere kan gensælges. Og der vil herfor ikke kunne foretages en refundering. Anvend kun alm Transparent pakke tape til genforsegling af din returvare.

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post / GLS. Udgifterne for returnering af disse varer afholdes af køber.

Varens stand, når du sender den retur. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

  

Transportskade

Skulle uheldet være ude og der er opstået en transportskade på din vare, Kan du se på emballagen, at varen muligvis er skadet, så kan du bede fragtmanden, postbuddet eller pakkeshoppen om at notere, at emballagen er skadet. Er varen skadet skal dette omgående informeres til roba.dk, indenfor 2-3 hverdage  efter modtagelsen eller afhentningen af produktet. Kontroller derfor varen straks ved ankomst for transportskader, inden du accepterer modtagelse. Ved accept for modtagelse, hæfter du selv for evt. senere opdagede Transportskader. Transportskade skal foto dokumenteres med billeder af beskadiget vare og beskadiget 

kasse/æske samt billede af kassen hvor påmonteret transport label kan ses. Uden denne dokumentation kan transportskader ikke accepteres eller refunderes. 

Om regel er transportskader kosmetiske/optiske og ikke går ikke udover varens egentlige funktion – ved optiske skader forbeholder roba.dk sig retten til efter vurdering af skaden at yde en rabat i stedet for ombytning af varen.

 

Tilbagebetaling/Refundering

Hvis du fortryder dit køb, tilbage betaler vi købsbeløbet, fratrukket den oprindelige fragt for fremsendingen af varen. I tilfælde af en værdiforringelse af varen, hæfter køber for denne, hvilket bliver fratrukket det oprindelige købs beløb. Bemærk at den oprindelige DHL fragt på Outdoor og specielt tunge produkter kan variere fra DKK 187,50 op til DKK 1.500,00 for de tungeste outdoor produkter, der fratrækkes i refunderings beløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen. Bemærk at vi ikke dækker ekstra leveringsomkostninger, som følge af en anden leveringsform udover den billigste, tilbudte standardlevering. Vi refunderer betalingen uden unødige forsinkelse og senest 14 dage fra vi har registreret din returnering. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget returvaren.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

ROBA.DK
Kliplev Søndergade 10

6200 Aabenraa
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop fratrukket den oprindelige fragt vedr. første fremsendelse. 
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Har du fortrudt dit køb skal du informere roba.dk og afsende returvaren senest 14 dage efter Modtagelsen.. Meddelelsen skal gives pr. mail på kundeservice@roba.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret samt information om faktura / ordre nr. der ønskes returneres. Kopi af faktura / ordre skal vedlægges i forsendelsen  

Sendes til:

Roba
Kliplev Søndergade 10

6200 Aabenraa
Danmark

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse eller ikke afhente varen – her vil et køb ikke kunne refunderes

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Du bryder plomberingen på vare pakket i blisterpak m.m.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har modtaget varen og meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra modtagelse til varen leveres hos roba.dk. Skulle varen ankomme beskadiget hos roba.dk kan betaling ikke tilbageføres. 

 

Der må ikke anvendes Der må ikke anvendes Gaffatapefarvet pakke tape  eller lignende til at genforsegle vore emballager for returnering. Disse typer tape vil beskadige emballagen i en sådan grad at varen ikke længere kan gensælges. Og der vil herfor ikke kunne foretages en refundering. Anvend kun alm Transparent pakke tape til genforsegling af din returvare.

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post / GLS. Udgifterne for returnering af disse varer afholdes af køber. Bemærk returneringen skal ske til roba.dk, Klipev Søndergade 10, 6200 Aabenraa. Der kan ikke returneres til afhentning i pakkeshop. Dvs. varen skal fysisk ankomme til roba.dk Lager/varemodtagelse.  

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

  

Transportskade

Skulle uheldet være ude og der er opstået en transportskade på din vare, Kan du formentlig se på emballagen, at varen muligvis kan være skadet, så kan du bede fragtmanden, postbuddet eller pakkeshoppen om at notere, at emballagen er skadet. Er varen skadet skal dette omgående informeres til roba.dk, indenfor 2-3 hverdage  efter modtagelsen eller afhentningen af produktet. Kontroller derfor varen straks ved ankomst for transportskader, inden du accepterer modtagelse. Ved accept for modtagelse, hæfter du selv for evt. senere opdagede Transportskader. Transportskade skal foto dokumenteres med billeder af beskadiget vare og beskadiget 

kasse/æske både udvendigt og indvendig, samt billede af kassen hvor påmonteret transport label kan ses. Uden denne dokumentation kan transportskader ikke accepteres eller refunderes. Som regel er transportskader kosmetiske/optiske og ikke går ikke udover varens egentlige funktion – ved optiske skader forbeholder roba.dk sig retten til efter vurdering af skaden at yde en rabat i stedet for ombytning af varen.  

 

Tilbagebetaling/Refundering

Hvis du fortryder dit køb, tilbage betaler vi købsbeløbet, fratrukket den oprindelige fragt for fremsendingen af varen. I tilfælde af en værdiforringelse af varen, hæfter køber for denne, hvilket bliver fratrukket det oprindelige købs beløb. Bemærk at den oprindelige fragt på Outdoor og specielt tunge produkter kan variere fra DKK 187,50 helt op til DKK ca. 1.500,00 for de tungeste outdoor produkter, der fratrækkes i refunderings beløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen. Bemærk at vi ikke dækker ekstra leveringsomkostninger, som følge af en anden leveringsform udover den billigste, tilbudte standardlevering. Vi refunderer betalingen uden unødige forsinkelse og senest 14 dage fra vi har registreret din returnering. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget returvaren.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

ROBA.DK
Kliplev Søndergade 10

6200 Aabenraa
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Roba.dk. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Roba kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Du kan klage til forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk hvis betingelserne for din klage er opfyldt.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse Kunderservice@roba.dk.

Bliv en del af robas kundeklub

vi sender dig spændende nyheder